ISO 9001 jest najbardziej popularną normą systemu zarządzania
Ponad milion certyfikowanych organizacji w 180 krajach na całym świecie
Jedna z uniwersalnych norm, która może być wykorzystana do celów oceny zgodności każdej organizacji - producentów, usługodawców przez urzędy państwowe po organizacje non-profit
Potwierdza spełnienie wymagań normy i stanowi dowód konsekwentnego dążenia do doskonalenia firmy oraz spełniania oczekiwań klientów
Nowością w ISO 9001:2015 jest określenie:
Kontekstu organizacji - działanie na poziomie strategicznym, które ma na celu określenie celu istnienia organizacji oraz wewnętrznych, jak i zewnętrznych czynników, które istotnie na nią wpływają. Do czynników istotnych można zaliczyć te czynniki, które wpływają na zdolność organizacji do zapewnienia produktów i usług spełniających odpowiednie wymagania, a także takie, które mogą oddziaływać na zwiększenie zadowolenia klienta. Wymagane jest także określenie stron zainteresowanych istotnych dla Systemu Zarządzania Jakością, a także ich potrzeb i oczekiwań.
Podejście procesowe - ma na celu umożliwienie bardziej spójnego zarządzania procesami w organizacji poprzez określenie wejść i oczekiwanych wyjść dla każdego procesu, przypisanie dla procesów odpowiedzialności i uprawnień, określenie ryzyka związanego z procesami oraz szans dla ich doskonalenia.
Każdy proces musi posiadać właściciela, który:
- Definiuje proces i określa jego dostawców,
- Ustala metody i środki do nadzorowania procesu,
- Ustala odbiorców i ich wymagania,
- Odpowiada za przebieg i wyniki procesu,
- Ustala zasady i formy współpracy z właścicielami innych procesów.
Ryzyko - System zarządzania winien być działaniem zapobiegawczym przeciw ryzykom występującym w prowadzonej działalności. Norma ISO reguluje zasady zarzadzania ryzykiem w kontekście całej organizacji oraz wspiera w procesie eliminacji lub odgraniczenia ryzyka.
Nowością w ISo 9001:2015 jest określenie:
Nowa norma wymaga działania organizacji w zakresie:
- Kontekst organizacji i jego wpływ na system zarządzania jakością
- Przywództwo we wdrozeniu i utrzymaniu systemu
- Planowanie działań
- Wsparcie niezbędne dla funkcjonowania systemu
- Działania operacyjne planowanie i nadzór
- Ocena wyników organizacji
- Doskonalenie systemu ISO 9001:2015
Posiadanie certyfikatu bardzo często jest wymogiem formalnym do wzięcia udziału w przetargach oraz stanowi ważny element oceny wniosków dotacyjnych.
Informacja o naszym doświadczeniu dostępna pod linkiem.
lub zadzwoń pod numer 515 29 11 78.